مدیر آموزش و پرورش جلگه رخ تربت حیدریه:

 مانور ویژه بازگشایی مدارس در فضا‌های آموزشی جلگه رخ تربت حیدریه برگزار شد

محمود قهار، با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از ۵۰۰۰ هزار دانش آموز در سطح مدارس بخش رخ به تحصیل مشغول خواهند شد، افزود: برای آمادگی هر چه بهتر مانور آموزشی با حضور مدیران و دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در سطح منطقه برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۲۱۸۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمود قهار، مدیر آموزش و پرورش جلگه رخ تربت حیدریه صبح امروز در حاشیه بازدید از روند مانور بازگشایی مدارس این منطقه ضمن تاکید بر حضور فعال تمامی عوامل اجرایی و آموزشی در همه روز‌های هفته در مدارس، به تشریح وضعیت بازگشایی مدارس به خاطر شرایط موجود کرونا دربخش رخ پرداخت و اظهار داشت:: مدارس این منطقه تحت هر شرایطی ۱۵ شهریور ماه بازگشایی می‌شوند و بر اساس تصمیم ستاد کرونا، باز گشایی مدارس منطقه بر اساس سه سناریوی سفید، زرد و قرمز خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: در این مانور سطح آمادگی، نواقص و کاستی‌های پیش رو مدارس مشخص شد و برنامه ریزی لازم برای رفع این نواقص و کاستی‌ها توسط شورای مدرسه و اداره آموزش و پرورش، شورای اموزش و پرورش، پارلمان انجمن اولیا و مربیان منطقه صورت خواهد گرفت.
 
قهار با بیان اینکه اداره آموزش و پرورش رخ برای باز گشایی مدارس و آموزش در وضعیت‌های مختلف آمادگی ۱۰۰ درصدی را دارد، بیان داشت: حضوری، نیمه حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس و کیفیت برگزاری کلاس‌ها با توجه به وضعیت منطقه و تصمیم ستاد مبارزه با کرونا و همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود.
 
رئیس اداره آموزش و پرورش رخ در ارتباط با بررسی وضعیت دسترسی اکثر دانش آموزان بخش رخ به آموزش مجازی گفت: در این خصوص مشکلی جدی در بین دانش اموزان و مدارس این منطقه احساس نمی‌شود و برنامه‌های مختلفی متناسب با امکانات و شرایط دانش آموزان در آموزش و پرورش و با محوریت مدرسه، طراحی شده و همزمان با بازگشایی مدارس اجرایی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه سلامتی دانش آموزان و همکاران فرهنگی خط قرمز آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس است، بر ضد عفونی روزانه مدارس و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی تاکید کرد. قهار اظهار داشت: در جلگه رخ ۹۰ مدرسه وجود دارد که بعضی از آن‌ها به دلیل دور افتاده بودن و امکان دسترسی هیچ گونه پوشش اینترنتی نداشته و نمی‌توانند زیر پوشش خط اینترنت قرار گیرند.
 
وی با بیان اینکه تلاش داریم برابر تأکیدی که سند تحول بنیادین بر تحقق عدالت آموزشی دارد، فضا و فرصت را برای همه دانش اموزان فراهم کنیم، تصریح کرد: بعد از این مانور می‌توانیم یک ارزیابی از این‌که چه کسانی بنا به دلایل متعدد امکان استفاده از شبکه شاد را ندارند در این بخش با استفاده از همه ظرفیت‌ها پیش از آغاز رسمی سال تحصیلی این مشکلات را تا حد توان تدبیر کنیم.
 
قهار با اشاره به امکانات و ظرفیت‌هایی که امروز شبکه شاد از آن بهره‌مند است از قبیل: لیست حضور و غیاب و فرم‌های آزمون‌ساز، خاطرنشان کرد: تحقق مدرسه مجازی و آموزش آنلاین در سال تحصیلی آتی و استفاده از توان بستر شاد نیاز به عضویت همه معلمان و دانش‌آموزان دارد و در حال حاضر نیز بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان، تمام معلمان و مدیران مجموعه آموزش و پرورش رخ در این شبکه عضویت دارند.
 
رئیس آموزش و پرورش رخ در پایان تاکید کرد: این مانور یک مانور نمایشی و تبلیغاتی نیست و ما پس از این مانور و در یک کار جدی، باید برای آن بخش از دانش‌آموزان که به هر دلیلی به شبکه شاد دسترسی ندارند، برنامه جایگزین تعریف کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار